פעילויות עם ילדים לטו בשבט

מהכנת ראשי דשא ועד יצירת גינה שמחה וירוקה בעציצים. כל מה שאפשר לעשות לכבוד טוב בשבט.

טו בשבט, ראש השנה לאילנות הוא חג שמח וטעים. נהוג לאכול בחג פירות שונים ופירות יבשים, וכמובן לדבר על שבעת המינים. בגנים ובבתי הספר ישתלו כנראה עם הילדים גינות או עצים וסביב כל החגיגה הזאת כדאי לחשוב על פעילויות עם ילדים ויצירה שקשורה לטו בשבט.

גינה ביתית

גם אם אין לכם בבית גינה או חצר, ניתן להכין בעציצים גינה מיוחדת בהשקעה קטנה. בכל סניפי דן דיל תמצאו עציצים בגדלים שונים. אם אתם אוהבים למחזר אתם יכולים להשתמש בקופסאות שימורים ריקות או בכל כלי אחר. אפשר לקחת את הבקבוקים למחזור למשל ולהפוך אותם לעציצים עם פרצופים משעשעים. כדאי כאן לעזור לילדים ולחתוך איתם או להם כל בקבוק לחצי, מדביקים עיניים זזות ופקק כאף. ניתן לצבוע גם עציצים מוכנים לצביעה, כעציצים של דן דיל.

מה עושים? צובעים את העציץ עצמו בצבע שמתאים. לדוגמה קופסאות שימורים צבעו בצבע אקריל, עציצים לצביעה ניתן לצבוע בטושים. על הכל ניתן להוסיף מדבקות לקישוט.

בעציצים ניתן לשתול זרעים שונים או אפילו עגבניית שרי חצויה, או קטניות שונות. השקו בכל יום וצלמו לנו את התוצאה.

מסתבכים בהכנה? מסתבכים בהכנת עציצים או מחפשים גינת פרחים? יש לדן דיל ערכת שתילה אקולוגית שניתן להכין בבית. המחיר 4 שח.

ראש דשא

אין הורה שלא הכין ראש דשא לבד בבית, בילדות. החומרים להכנת ראש דשא הם נסורת, זרעים, גרביונים ישנים, עיניים או סול לגזירה ולצביעה ולהכנת עיניים ופה.

ממלאים את זרעי הדשא בשכבה אחת בגרביונים, ממלאים בנסורת וסוגרים בגומייה את הכל. עכשיו נשאר לפוך את הגרביונים לראש דשא בעזרת קישוטים.

את ראש הדשא מכניסים לקערה או צלחת עם מעט מים ומשקים אותו בכל יום מעט. מחכים עד שהדשא יצמח ותוכלו לספר אותו.

מסתבכים בהכנה? יש לנו ערכת ראש דשא מוכנה ליצירה עם ילדים.

ראש דשא

קישוט פירות הדר

בטו בשבט תמצאו בכל הסופרים מלאי גדול של פירות הדר, זו התקופה לפירות הדר ולחגיגה צבעונית. אז חוץ מהכנת מיץ ואכילה אולי כדאי גם לקשט את הפירות ולהפוך פומלית או תפוז לאיש מצחיק.

מה צריך: קיסמים, פירות יבשים ומספרים.

הכינו ממישמש יבש או מדבלה שתגזרו, פה או שערות. מצימוקים ניתן להכין עיניים ומתמר אף. אתם יכולים לתת לילדים להתפרע ביצירתיות ולהכין פרצופים מצחיקים מהפירות.

כדי לקבע את העיניים או הפה ניתן להיעזר בקיסם.

הכנת עץ פונפונים / עץ שקדייה עם ילדים

ניתן להכין עץ שקד פורח עם המון פונפונים במקום פרחים. מה שכדאי להכין זה פונפונים, דף גדול, דבק טוב ומנקי מקטרות. מדביקים את הפונפונים אחד לשני, מלפפים עם מנקה מקטרות וקיבלתם גזע ותפרחת של שקדייה פורחת.

הכנת שלט עץ לבית

כל מה שצריך זה צבעים, יצירתיות ושלט עץ מוכן כמו זה שכאן. המטרה היא ליצור קישוטים לבית ולתת לילדים ליצור בכל חומר שיראה להם בציור וקישוט בול העץ.

הכינו על השלט ציורים או אמרות הקשורות לעצים ולצמחים וקשטו את הבית עם השלט. ניתן להכין שלט כניסה לבית בעזרת בול העץ או לכניסה לחדר של הילדים.

רוצים להתחיל וצריכים חומרים? היכנסו לקטלוג חומרי יצירה >>

כתיבת תגובה

שתפו עם חברים

אולי יעניין אותך גם

יום המשפחה

יצירה ליום המשפחה

פעם קראו לו יום האם. היום הוא כבר יום המשפחה ומחבק את כל המשפחות. רגע לפני שיום המשפחה מצוין בישראל – קבלו רעיונות ליצירה ליום המשפחה עם הילדים

קרא עוד »
ראש דשא

פעילויות לילדים לטו בשבט

מחפשים רעיונות לשלל פעילויות לילדים לטו בשבט? מהכנת ראשי דשא ועד יצירת גינה שמחה וירוקה בעציצים. היכנסו לכל מה שאפשר לעשות לכבוד טוב בשבט

קרא עוד »

הכנת חנוכיה – רעיונות

אולי הכי מהיר לקנות חנוכייה מוכנה, אבל אין כמו הדלקת נרות בחנוכייה שאתם הכנתם עם הילדים. 3 רעיונות להכנת חנוכיה בעיצוב אישי

קרא עוד »