רעיונות ליצירה עם פלסטלינה, בצק וחימר

לא רק לקטנטנים, גם ילדים גדולים יותר ומבוגרים, יכולים לשחק וליצור בפלסטלינה ובבצק. כנסו לקבלת רעיונות

מי לא אוהב פלסטלינה ולא שיחק איתה בילדותו. מסתבר שפלסטלינה היא אחד מחומרי היצירה האהובים על ילדים. הפלסטלינה ומוצרי בצק שונים, הם מוצרים שניתן לרכוש בחנויות או להכין לבד בבית, ויכולים להפוך לשעות של הנאה, גם לקטנטנים (תדאגו לקנות מוצרים שאינם רעילים לקטנטנים) אבל גם לשעות משחק והפעלה לגדולים יותר.

אילו מוצרים קיימים:

פלסטלינה: חומר שהומצא בשנת 1897 על ידי האמן ויליאן הרבוט ומשמש אותנו בהנאה עד היום.  ניתן לקנות פלסטלינה בצבעים שונים. הייתרון הוא בכך שהפלסטלינה לא מתקלקלת וניתן לשוב ולשחק בה. תוכלו למצוא לא מעט ספרי הדרכה וסרטוני יוטיוב להכנת יצירות בפלסטלינה.

יצירה עם פלסטלינה

למתקדמים ניתן להכין עם יצירות מפלסטלינה גם סרטוני סטופ מושיין ולהעביר עם הילדים זמן איכותי ומהנה.

בצק או פלידו: בצק משחק המיועד גם הוא לבילוי ולהכנת משחקים. חלק מערכות הבצק, של פליידו לדוגמה, מאפשרות יצירה עם ערכות מוכנות הכוללות אביזרים שונים, חותכנים ועוד.

חימר לסוגיו

פימו או חומר פולימרי: הפימו הוא שם של חומר פולימרי הראשון שהומצא, אבל יש עוד חומרים דומים אליו. מדובר בחומר נח לשימוש וניתן לייבשו אחר כך בתנור. נהוג לעשות איתו יצירות, מיניאטורות ותכשיטים.

חימר: חימר נחשב לחומר מקצועי יותר המאפשר לכייר מוצרים שונים. הוא בדרך כלל רך יותר ונעים לעבודה, אבל מלכלך יותר מהבצק והפלסטלינה. חימר דורש יבוש.

היתרונות במשחק בכל סוגי החומרים הללו הם חיזוק שרירי היד והמוטוריקה העדינה. ילדים שמכינים יצירות לפי הוראות יפתחו את יכולת התכנון שלהם.

איך ניתן ליצור עם פלסטלינה ובצק:

יוצרים על דף: ניתן לייצר ציורים עם פלסטלינה או בצק על דפים או קרטונים. מציירים ציור על דף ובמקום להשתמש בצבעים משתמשים בפלסטלינה כצבע. מורחים אותה בעזרה האצבעות על הדף עד לסיום היצירה.

יצירה עם פלסטלינה

יוצרים דמויות: ניתן ליצור דמויות עם פלסטלינה. הטכניקה פשוטה ויש לא מעט ספרי הדרכה ליצירה עם פלסטלינה  וסרטוני יוטיוב בנושא. חשוב לעקוב אחר ההוראות עד ליצירה.

משחקים בבצק: יצירה עם מערוכים וחותכנים: כל מערוך רגיל (עדיף כזה מפלסטיק כדי שיתנקה בקלות) וחותכנים לעוגה יכולים בקלות להפוך למשחק עם בצק, קנוי או מוכן.

פימו וחומר פולימרי: מיועד לילדים גדולים יותר. ניתן לקנות ערכות של כלי חיתוך ולייצר תכשיטים, חרוזים או דמויות מיוחדות. החומר הפולימרי קשה יותר לעבודה מהבצק או הפלסטלינה ומיועד ליבוש בתנור ולכן לא לשימוש חוזר. בפלסטלינה ניתן להשתמש פעמים רבות וכך גם בבצק (הבצק מתייבש מהר יותר מהפלסטלינה) הפימו/החומר הפולימרי נועד לשימוש אחד וקשה להשתמש בו שוב. אנחנו ממליצים לעבוד איתו בתכנון וללמוד את טכניקת המילפיורי – מדובר על יצירה בגלילים שהופכים לתמונה בשיטה הדומה קצת להכנת סושי הנחתך לפרוסות. משתמשים במספר צבעים המשולבים ביחד ליצירה כל דמות/פרח/תמונה שנרצה ליצור.

היכנסו עכשיו לחנות יצירה אונליין לרכישת מוצרי יצירה לפורים.

 

כתיבת תגובה

שתפו עם חברים

אולי יעניין אותך גם

יום המשפחה

יצירה ליום המשפחה

פעם קראו לו יום האם. היום הוא כבר יום המשפחה ומחבק את כל המשפחות. רגע לפני שיום המשפחה מצוין בישראל – קבלו רעיונות ליצירה ליום המשפחה עם הילדים

קרא עוד »
ראש דשא

פעילויות לילדים לטו בשבט

מחפשים רעיונות לשלל פעילויות לילדים לטו בשבט? מהכנת ראשי דשא ועד יצירת גינה שמחה וירוקה בעציצים. היכנסו לכל מה שאפשר לעשות לכבוד טוב בשבט

קרא עוד »

הכנת חנוכיה – רעיונות

אולי הכי מהיר לקנות חנוכייה מוכנה, אבל אין כמו הדלקת נרות בחנוכייה שאתם הכנתם עם הילדים. 3 רעיונות להכנת חנוכיה בעיצוב אישי

קרא עוד »