איך מתחילים ליצור עם בני שנתיים ומה עושים עם הלכלוך מסביב?

רעיונות יצירה לגיל שנתיים וטיפים שישאירו את הבית במצב שפוי.

מתי מתחילים

אין זמן נכון להתחיל ליצור, כל זמן הוא טוב, רק צריך להתאים את החומרים שבוחרים לגיל הילד. יצירה עם ילדים קטנים שעדיין מכניסים כל דבר לפה, מחייבת בחירת חומרים לא רעילים ובטוחים לשימוש. שימו לב שעל האריזות יש סימון לגבי החומרים.
גם בחירת מכחולים או סוגי הצבעים, צריכה להתאים לגיל. יש צבעים שניתן לצייר איתם באצבעות ויש צבעים גדולים שנוחים לאחיזה גם לקטנטנים. כל אלה יאפשרו גם לקטנים שאולי לא יודעים לסרטט עיגול מדויק, ליצור וליהנות

איך שומרים על ניקיון וסדר

צר לנו לאכזב, שכנראה ניקיון וסדר לא יהיו כאן, אבל הנאה והמון חיוכים מתוקים כן. אם הבית חם אפשרו לילד ליצור עם חיתול בלבד ואז הבגדים לא יתלכלכו. את סביבת העבודה אפשר לצפות במשטח ניילון ואותו לאסוף בסוף הפעילות.
אם אתם צובעים – אפשר לתת לילדים צבעים מיוחדים לאמבטיה, שנשטפים היטב מהאמבטיה והקרמיקה וכמובן מהילדים. רק אל תשכחו להשגיח בכל רגע עליהם.
בחורף ניתן להלביש לילדים סינר רחיץ ופשוט להוריד אותו בסיום הפעילות.

התנסות לפני תוצרים

לפני שמתחילים אל תצפו לתוצרים מרשימים או לציור שניתן למסגר ולתלות על הקיר בסלון. מדובר בהתנסות חשובה של הילד בחומרים, אבל פחות ביצירה מתוכננת. גם יצירה מתוכננת ומדויקת יותר תגיע, אבל בינתיים אנחנו בעניין של כיף והיכרות עם מרקמי צבע וחומרים.

מה כדאי שיהיה בבית

מדבקות
צבעי ידיים
גואש בשפופרות גדולות ליצירה
צבעי אמבטיה
בצק ליצירה מערוך או צורות לקרוץ
מכחולים גדולים
צבעי פסטל גדולים
גיירים

ציור על דפים

כל מה שצריך זה לאפשר לילד להדביק או לצייר עם הידיים על דפים.

אפשרות נוספת היא לשפוך מספר צבעים על דף או ניילון שקוף ולתת לילד לנשוף בקש על הצבע. הצבע זז ויוצר צורות נחמדות. קצת מלכלך אבל אין משהו שאמבטיה לא תנקה.

הכנת ציור על דף והילד אמור לצבוע את הצורות או להדביק על הקווים מדבקות בגדלים שונים.

ניתן להפריד בין הצבעים עצמם לתחילת הפעילות, על ידי כך שתשימו מעט צבע בתבנית ביצים. לכל צבע שקע משלו. סביר להניח שעד סוף היצירה עם ילדים, הכל יראה בצבע אחד מעורבב, אבל לפחות בהתחלה זה יראה מסודר ומוצלח לתמונה 😊

ציור על דפים

יצירה מחוץ לבית

ניתן לצייר על המדרכה עם גירים עבים ולייצר ציורים, שאולי ייעלמו עד מחר בבוקר, אבל בינתיים המרחב גדול והגירים נוחים לעבודה גם לקטנטנים.

איסוף עלי שלכת בחוץ או צדפים בים וציור עליהם או הדבקה שלהם על דפים.

יצירת שבלונות מעלי השלכת – ניתן ללמד את הילדים לעשות מעין שבלונות – צובעים את העלים בצד הבולט יותר והופכים, כשהצבע מכוון לדף. לוחצים חזק על העלה ומרימים – וצורך העלה מתקבלת על הדף עצמו.

יצירה באמבטיה

יצירה עם בקבוק – תנו לילדים לקשט בקבוק בצבעים או מדבקות.

אפשר לקחת בקבוק מיץ ריק ולחורר אותו על ידי מספרים, כך שהבקבוק יהיה מלא המים ישפכו ממנו כמו מברז.

ציור באמבטיה עם צבעי אמבטיה מיוחדים.

יצירה באמבטיה על חלקי סול, אותם ניתן לקנות בכל חנות מכשירי כתיבה ולגזור לפי צורות. הסול נדבק לדפנות האמבטיה וניתן ליצור איתו ציורים ומגדלים, את חתיכות הסול לשמור לאמבטיה הבאה.

והכי חשוב אל תשכחו לצלם את השלבים ואת היצירה הסופית. לפעמים היצירה היא לא משהו מאד מיוחד, אבל הילד כל כך חמוד כשהוא צבוע ומלוכלך ששווה לצלם, לשלוח בווטסאפ לכל המשפחה ולשמור את התמונה.

היכנסו עכשיו לחנות חומרי היצירה לרכישת מוצרי היצירה ליצירת העבודות.

כתיבת תגובה

שתפו עם חברים

אולי יעניין אותך גם

יום המשפחה

יצירה ליום המשפחה

פעם קראו לו יום האם. היום הוא כבר יום המשפחה ומחבק את כל המשפחות. רגע לפני שיום המשפחה מצוין בישראל – קבלו רעיונות ליצירה ליום המשפחה עם הילדים

קרא עוד »
ראש דשא

פעילויות לילדים לטו בשבט

מחפשים רעיונות לשלל פעילויות לילדים לטו בשבט? מהכנת ראשי דשא ועד יצירת גינה שמחה וירוקה בעציצים. היכנסו לכל מה שאפשר לעשות לכבוד טוב בשבט

קרא עוד »

הכנת חנוכיה – רעיונות

אולי הכי מהיר לקנות חנוכייה מוכנה, אבל אין כמו הדלקת נרות בחנוכייה שאתם הכנתם עם הילדים. 3 רעיונות להכנת חנוכיה בעיצוב אישי

קרא עוד »