רעיונות ליצירה ולפעילויות לימי הולדת

מדריך להפעלת ילדים בימי הולדת ולמסיבת יום הולדת מוצלחת ומהנה. מבחירת הנושא ועד המתנות – מדריך מרוכז להורים

יום הולדת יש רק פעם בשנה או פעמים או שלוש, אם זה תלוי בילדים שלכם שחוגגים גם עם המשפחה וגם עם החברים וגם בגן או בבית הספר, תלוי בגיל. מה שבטוח – מסיבת יום הולדת היא חוויה אליה מחכים כולם כל השנה, וכדאי לתכנן אותה היטב, כדי ליהנות.

הכנות לפעילות ימי הולדת

כדאי להתחיל ולבחור נושא מעניין ודרכו לעצב את המסיבה וכמובן לדאוג להפעלה. הנושא יכול להיות כל דבר, בהמשך נציע לכם כמה רעיונות להפעלות ונושאים, אבל ההצעה שלנו היא להתחיל ולבחור נושא המעניין את הילד עצמו. אם מדובר בדיסני או נסיכות או ספורט, חלל, חיות עוד. כל נושא יכול להוות בסיס למסיבה, ועם קצת יצירתיות תצליחו גם לקשט את הבית וגם להפעיל.

מפעיל חיצוני או להפעיל לבד?

אחת השאלות הקשות היא איך להפעיל את המסיבה ומי יפעיל את הילדים. התשובה תלויה גם בסכום אותו תרצו להשקיע ביום ההולדת וגם ביכולות שלכם. יש שאוהבים להפעיל ויש שמעדיפים להימנע מארגון הילדים וליהנות ביחד מהמסיבה. כל בחירה טובה אבל אם החלטתם להפעיל לבד – חשוב לארגן הכל מראש ולתכנן לפרטים את יום ההולדת בהתאמה לגיל הילדים.

אין מסיבה בלי עוגה… וחטיפים

אפשר לבחור את האוכל בהקשר לנושא מסיבה. לדוגמה אם המסיבה היא סביב אופים צעירים- הילדים יוכלו לאכול את מה שהכינו. יום הולדת חיות – חפשו חטיפים בצורת חיות, ארגנו את האוכל בצלחות עם איורים של חיות וכו. כמובן לא לשכוח את העוגה וכמובן אם יש ילדים עם רגישויות שונות – התאימו את העוגה ואת הכיבוד גם להם.

רעיונות לפעילויות במסיבת יום הולדת

טבחים צעירים: רוב הילדים אוהבים לשחק בבצק ולקשט עוגות. אפשר בקלות להכין סדנאות אפייה או טבחים צעירים. ארגנו סינרים וכובעים לכולם, בחרו נושא וארגנו הכל מראש, אם מדובר בפיצה – הכינו בצק מראש ותוספות, מגשים אישיים וכו. אם מדובר בקישוט עוגות הכינו סוכריות וקצפת בקערות וכו.

היתרון הוא שניתן לסיים את המסיבה באכילה של כל מה שהכנתם במסיבה, או לתת לילדים לצאת עם הכל הביתה, כהפתעות.

פינות יצירה: לא משנה אם מדובר במסיבת פיות או מסיבת אבירים, תמיד כדאי לדאוג לפינות יצירה מעניינות. יציקות גבס או דפי יצירה וחוברות, שמתאימות לנושא. אפשר לערוך את כל יום ההולדת סביב היצירה ולהכין לילדים ערכות מיוחדות להכנה. אפשר לרכוש תיבות עץ ולהכין קופסאות אוצר או מסגרות לתמונה ולצבוע אותן.

בועות סבון: בועות סבון מרתקות ילדים שעות והם יכולים לנשוף או לרדוף אחריהן. אתם יכולים לייצר סביב הנושא פעילות עם גיגיות גדולות של בועות סבון. מומלץ להשתמש בתערובת מוכנה של בועות סבון כדי שהכל ילך בקלות והבועות לא יתפוצצו מהר.

ניתן לייצר ממנקי מקטרות צורות ואיתן לעשות בועות סבון גדולות ואפשר למצוא עוד רעיונות בפינטרסט, על בועות סבון. ההפתעה בסיום יום ההולדת פשוטה – ערכת בועות סבון 😊

משחקי מים: בקיץ אפשר לערוך מסבות יום הולדת בחוף או בגינה הציבורית. מה שצריך זה משטח, ברז מים, בריכה קטנה אם יש ועוד משחקים שניתן להכין או לקנות. אפשר לחלק לילדים רובי מים מסוגים שונים ולשחק. מדובר על שעות של הנאה וגם כאן קל לבחור את ההפתעה לסיום יום ההולדת – אקדחי מים או משחקי מים.

עונות השנה: אפשר לבחור את עונות השנה כנושא לפעילות. בחורף להכין מטריות מקושטות עם הילדים ובקיץ עפיפונים. הכיבוד יכול להיות קליל כמו אבטיחים וארטיקים או קרמבו בחורף. היצירה יכולה להיות שימושית ולצאת עם הילדים להעיף עפיפונים.

והכי חשוב- אל תשכחו לצלם כמזכרת לשנה הבאה

מזל טוב

מחפשים מוצרים ליום הולדת?

היכנסו לקטלוג >>

לקטלוג חומרי יצירה >>

כתיבת תגובה

שתפו עם חברים

אולי יעניין אותך גם

יום המשפחה

יצירה ליום המשפחה

פעם קראו לו יום האם. היום הוא כבר יום המשפחה ומחבק את כל המשפחות. רגע לפני שיום המשפחה מצוין בישראל – קבלו רעיונות ליצירה ליום המשפחה עם הילדים

קרא עוד »
ראש דשא

פעילויות לילדים לטו בשבט

מחפשים רעיונות לשלל פעילויות לילדים לטו בשבט? מהכנת ראשי דשא ועד יצירת גינה שמחה וירוקה בעציצים. היכנסו לכל מה שאפשר לעשות לכבוד טוב בשבט

קרא עוד »

הכנת חנוכיה – רעיונות

אולי הכי מהיר לקנות חנוכייה מוכנה, אבל אין כמו הדלקת נרות בחנוכייה שאתם הכנתם עם הילדים. 3 רעיונות להכנת חנוכיה בעיצוב אישי

קרא עוד »